De vorba cu Dumnezeu

“Eu socotesc ca suferintele din vremea de acum nu sint vrednice sa fie puse alaturi de slava viitoare, care are sa fie descoperita fata de noi.” Romani 8: 18

Biblia ne spune ca si suferinta are rolul ei. Ea nu vine peste noi fara permisiunea lui Dumnezeu. Lucrarea acesteia in viata noastra poate sa fie simtita brusc sau intr-un timp mai indelungat. Atat intr-un caz, cat si in celalalt noi trebuie sa cunoastem cateva lucruri, pe care va invit sa le descoperim impreuna cu Mark Mittelberg, asa cum le scrie in cartea “Intrebari de care se tem crestinii”:

• El poate folosi durerea pentru a adanci caracterul. In Romani 5: 3-4 ni se spune: “Ba mai mult, ne bucuram chiar si in necazurile noastre; caci stim ca necazul aduce rabdare, rabdarea aduce biruinta in incercare, iar biruinta aceasta aduce nadejdea.”
• El poate folosi durerea pentru a ne modela pe noi, transformandu-ne in fii si fice ale Lui. Pasajul din Evrei 12: 10-11 ne asigura ca: “Dumnezeu ne pedepseste pentru binele nostru, ca sa ne faca partasi sfinteniei Lui. Este adevarat ca orice pedeapsa, deocamdata este o pricina de intristare si nu de bucurie; dar mai pe urma aduce celor ce au trecut prin scoala ei, roada datatoare de pace a neprihanirii.”
• El poate folosi durerea pentru a ne oferi o perspectiva mai spiritual, una vesnica. Pavel spune in 2 Corinteni 4: 16-18: “De aceea, noi nu cadem de oboseala. Ci, chiar daca omul nostru de afara se trece, totusi omul nostru dinauntru se innoieste din zi in zi. Caci intristarile noastre usoare, de o clipa, lucreaza pentru noi tot mai mult o greutate vesnica de slava. Pentru ca noi nu ne uitam la lucrurile care se vad, ci la cele ce nu se vad; caci lucrurile care se vad sunt trecatoare, pe cand cele ce nu se vad sunt vesnice.”
• El poate folosi durerea pentru a ne proteja de noi insine. In cartea sa clasica Unde este Dumnezeu cand sufar, Philip Yancey vorbeste depre descoperirile facute de Dr. Paul Brand cu privire la temuta lepra. Yancey explica faptul ca lepra “…este intr-adevar cruda, insa ea nu se comporta asemeni celor mai multe boli. De obicei actioneaza precum un anestezic, atacand celulele nervoase din maini, picioare, urechi si ochi, producand insensibilitate la durere…Exemplul acesta ne arata lamurit ca “darul durerii” ne poate proteja de complicatii mai grave.
• El poate folosi durerea pentru a ne capta atentia si pentru a ne invata sau redirectiona in moduri care se vor dovedi importante pentru viata noastra. Dupa cum afirma C.S. Lewis: “Dumnezeu ne sopteste in placerile noastre, ne vorbeste in constiinta, dar striga in durerile noastre: acesta este megafonul cu care trezeste o lume cufundata in surzenie”…
• El poate folosi durerea ca sa ne indrepte spre Sine. Cu ani in urma, am auzit un exemplu extreme al acestui principiu de la Ron, un prieten din Biserica mea, care vizitase un om aflat in spital. Acesta aflase de curand ca avea cancer la creier. Desi a fost cuprins la inceput de amaraciune si de furie impotriva lui Dumnezeu, omul acesta a ajuns incetul cu incetul sa isi dea seama ca nu ar fi incetat niciodata sa-L ignore pe, daca nu ar fi fost aceasta boala cumplita. Dupa cateva vizite ale prietenului meu la el si dupa ce a petrecut mult timp reflectand, bolnavul si-a daruit in cele din urma viata lui Hristos. …
Crucea este cea care da intelesul final al suferintei noastre, fiindca ea ne spune ca nu trebuie sa suferim singuri; Isus sufera alaturi de noi. In Psalmul 34: 18 ni se spune astfel: “Domnul este aproape de cei cu inima infranta si mantuieste pe cei cu duhul zdrobit.”

Vasile Iuga

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *